Løbeskolens tilbud

I SMT Løbeskolen har vi i foråret 2019 både en åben løbeskole med mange forskellige hold, et motionshold og et nyt start-hold for personer, der ikke har løbet før, ikke har løbet i lang tid eller har haft skader og derfor har brug for en langsom genoptræning.

 Se mulighederne under billedet.
 .Løbere i flok

 

  1. ÅBEN LØBESKOLE. Åben løbeskole er for alle: Mænd og kvinder, unge og ældre. Der er både plads til løbere, der gerne vil have løb som en jævnlig motionsform, og som ønsker en god måde at komme ud i naturen og sammen med andre få gode oplevelser. Der er også plads til de løbere, der er mere ambitiøse, og gerne vil løbe langt og hurtigt. Den åbne løbesole er for personer, der ikke har løbet før, eller som ikke har løbet i lang tid. Tidligere løbere, der har haft en løbepause på grund af skader, kan også starte løbetræningen igen på et af holdene. Der er flere forskellige hold og der udarbejdes træningsplaner med forskellige hastigheder og distancer. Er du nybegynder, starter du på start-holdet (se herunder), men løber du i forvejen i Løbeskolen eller andre steder, skal du vælge et af de andre hold i den åbne løbeskole. Mød op en mandag eller onsdag kl. 18.00 og få vejledning i, hvilket hold der vil være det bedste for dig. Fælles for alle i den åbne løbeskole er, at vi langsomt (men sikkert) arbejder med at få opbygget konditionen og samtidig få styrket muskler, knogler, led og sener således kroppen efterhånden kommer i form og kan klare den belastning, det er at løbe.
  2. Start-holdet er for personer, der ikke har løbet før, ikke har løbet i lang tid eller har haft skader og derfor har brug for en langsom genoptræning. Holdet starter op i januar og har en langsom progression med en vekslen mellem løb og gang. Hastigheden er tilpasset deltagerne, og distancen er i starten begrænset. Målet er at kunne løbe ca. 5 km med en moderat hastighed når vi når sommerferien
  3. Motionsholdet. Dette hold er for løbere, der har været i Løbeskolen i flere år, og som ikke længere behøver at løbe efter en træningsplan med progression, men som kan løbe 5-8 km med en hastighed på ca. 6:30 (dvs. 6 ½ min. pr. km).

Se Løbeskolens flyer her:
Se Løbeskolens flyer her

 IMG_1740

 Tilbage til forsiden